29.11.05

Mer fra McFarlane?

Den største navnet i amerikansk tegneserieverden var lenge Todd McFarlane. Etter perioder som suksessrik tegner på hefter som Hulk og Amazing Spider-Man tok, McFarlane skrittet bort fra Marvel og startet tegneserieforlaget Image for tolv år siden sammen med blant annet Jim Lee, Rob Liefeld og Jim Valentino. Det alternative forlaget ble en stor suksess, og McFarlanes egen tegneserie Spawn likeså. Spawn har siden fått egen spillefilm, og i disse dager har tegneserieheftet til figuren passert mer enn 150 utgivelser.

McFarlane selv har ikke tegnet Spawn eller andre tegneserier på flere år, men i et intervju med Newsarama gir den kanadiske tegneren beskjed om at det er sannsynlig med mer Spawn fra hans hender.
-Instinktene mine sier at hvis jeg tegner et tegneseriehefte i nærmeste fremtid, så vil det skje fordi jeg ønsker å gjøre det og vil at det skal være gøy. Hvis jeg får lyst til å tegne igjen, så bryr jeg meg ikke om det bare er min mor og jeg som kjøper heftet, forteller McFarlane i intervjuet og gir klar beskjed at det ferdige resultatet ikke blir det folk forventer av ham.