17.9.05

Egmont gir ut Spirit-bok

Tegneserier mellom stive permer er blitt en trend i Norge, og det dukker stadig opp nye titler. I disse dager følger Egmont Serieforlaget opp med en Spirit-bok. Tegneseriefiguren til Will Eisner vil dukke opp hos norske bokhandlere 3. oktober i samlingen "Spirit 1942-51", viser en oversikt hos Haugen bok. Dette blir også bekreftet hos Bokkilden. Boken er på 180 sider i svart/hvitt og inneholder i tillegg til søndagsseriene en dagsstripehistorie fra 1942, "Spirit i Hollywood". 9 av bokens 22 historier er ikke tidligere utgitt på norsk. ISBN-nummeret er 82-429-2545-3.

SEMIC ga ut syv Spirit-album i perioden 1984-1990. Det kom også en Spirit-pocket. Ellers er serien trykt på norsk i både Seriefokus, Fantomet og Serie Spesial.

"Spirit 1942-51" inngår i Klassikerserien til Egmont Serieforlaget. Abonnenter på serien har allerede mottatt boken. Tidligere bind er med serier som Fantomet, Mandrake, Rip Kirby, Lyn Gordon, Steve Canyon og Modesty Blaise. Senere vil det komme en bok med Tarzan.

Oppdatert 18. og 19. september. Takk til Jostein Hansen og Øyvind Braaten for utfyllende opplysninger.

PS: Fra Egil Lyder hos Egmont Serieforlaget får Superhelter i Norge opplyst at boken har vært i salg siden august. (Oppdatert 21. september)

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jeg skjønner godt at dette gikk upåaktet hen. Nå bor jeg noe usentralt til i forhold til de 'vanlige' distribusjonskanaler, men jeg har ikke sett denne boka.
Og tro meg: den ville jeg ha lagt merke til!

10:40 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home